Tiden går.... klockan slår....

Confirmation of Acceptance kommer på Posten


På måndag är det 7 veckor kvar tills Boston.... och jag har inte sprungit på snart 2 veckor.... mitt IT-band har gjort att jag knappt har kunnat kunnat böja på benet.  Massage, foam roller och stretchning för hela slanten.   En vännina till mig som är sjukgymnast tog hem en ultrasoundmaskin från jobbet vilket jag har fått 3 behandlingar.  När jag var hos min massageterapist senast så upptäckte hon att det snarare var mina gluteus  och quads var så stela och hårda vilket gjorde att min knä-ben böjer sig inåt och det i sin tur sträcker mitt IT-band.  Så nu blir det mera streching, foam roller och massage.   Jag tror starkt att jag skall  kunna börja springa på måndag igen.... jag har en tid hos läkaren på tisdag om det inte blir bättre....


Så här är min approach till min träning för Boston Marathon med 7 veckor kvar.....  Jag kommer långsamt öka  avståndet vecka för vecka och se själva Boston som min långrunda så det kommer inte bli någon direkt taper (nedgång av träning 2-3 veckor innan loppet) utan vilan får ske efter....  naturligtvis kommer jag att dra ner lite sista veckan men kan nog inte taper 3 veckor innan som jag gjorde för Long Beach, tiden finns inte.... speciellt inte när jag inte har sprungit en meter på snart två veckor... Vad tror du??

5 kommentarer:

  1. Hoppas, hoppas att det ger med sig snart för dig!

    Låter som en bra plan att BM blir din långrunda - hade gärna någon i framtiden haft den som min långrunda ;-)

    Kör du någon styrketräning som prehab och rehab eller endast stretch, foamroller och annan behandling?

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad avis jag blir! Boston är mitt dröm maraton måste bara springa det någongpng...

    SvaraRadera
  3. Tack for kommentaren pa min blogg! Hoppas verkligen itb-skadan gar bort snart!! Hur du an valjer att gora sa tank pa att det alltid finns ett annat marathon som du kan prestera fint pa! Heart break hill lar ju vara en riktigt tuff backe.. Hur som - fingers crossed!!

    SvaraRadera
  4. Tack tack!! Det riktiga målet för mig var att kvalificera för Boston.. a dream come true... och jag bestämde tidigt att inte tävla (race) utan mera njuta av att vara där... så jag känner att det kommer att bli ok.. bara jag kan börja öka milen inom en vecka eller så... :-)

    SvaraRadera
  5. ..miles.... eller Km... menar jag ju!

    SvaraRadera