No Pain No Gain

Nu är det snart 9 veckor kvar till Boston Maraton!! Milen och tiden på benen ökar dramatiskt, och så gör risken för skador.  Tror helt säkert att det är en negative korrelation mellan dom två--- vill inte kalla den positiv. Man kan göra en hel del för att försöka undvika skador...  långsamt öka distansen vecka efter vecka, fart, återhämtning, skor, stretchning, massage, isbad (som jag kommer att skriva om längre fram) och den magiska foam roller!!
Min fina Rosa vän Foam Roller 

Har du provat en foam roller?? Har det hjälpt dig???  Jag tycker den är fantastiskt smärtsamt hjälpsam :-) Efter min maraton i oktober förra året så spökar mitt IT band (Iliotibial band syndrome), speciellt när jag springer 2 mil och längre. Några dagar i veckan blir det foam roller, stretching och isbad.  Varannan vecka går jag på deep tissue,  fascia massage.  Det gör underverk men är också väldigt smärtsamt.... No Pain - No Gain... En löpares vardag!

Nedan är en link till recovery self massage.
http://video.competitor.com/2010/11/running/recovery-self-massage/




1 kommentar:

  1. Foamrollern och gummibollen under fossingen är mina bästa vänner :-)

    SvaraRadera