Amatörer springer också snyggare!

Man skulle kanske kunna tro att man måste vara elitidrottare eller Marathonlöpare för att bära Runningskirts, när man läser den här bloggen! Suzanne i San Diego och Lena i Göteborg är vana långdistanslöpare och har idrottat i många år. MEN, faktum är att Runningskirts förgyller livet även för oss amatörlöpare, som nätt och jämnt släpat oss ur TV-soffan och ut i löpspåret! I mitt fall så har t o m Runningskirts bidragit stort till min motivation att börja springa!



För inte ens ett år sedan förvandlades jag själv så sakta från soffpotatis till att börja springa genom att jag under 2010 var Midnattsloppets "försökskanin"som det videobloggades om på Midnattsloppets sajt (se http://www.midnattsloppet.com/). Med initial hjälp av personligt träningsschema och en stark morot att inte vilja göra en public failure mer eller mindre tvingades jag att komma igång med träningen och sprang de första stapplande löppassen med darriga ben och spysmak i munnen. Målet var Midnattsloppet den 14 augusti 2010. Vilken tur att Runningskirts kom i min väg! Genom Suzanne i San Diego införskaffade jag en mängd supersnygga träningskjolar, toppar, compression socks, linnen och tröjor. Helt plötsligt längtade jag till träningen för att kunna glida runt på mina löpturer i skitsnygga kläder, som ingen annan hade! Och som dessutom är otroligt bekväma och funktionella.


2010 sprang jag även Tjejmilen och mina 5-6-km-pass har numera ökats ut till att jag springer ca 1 mil i makligt tempo 2-4 gånger i veckan, beroende på hur mitt schema ser ut.


I år, 2011, har jag två mål: att springa Kungsholmen runt i Stockholm på 1 mil samt även Midnattsloppet i augusti, också det 1 mil. Just nu är det exakt 3 månader kvar till Kungsholmen runt den 7 maj och jag tränar på så ofta jag hinner i mitt lokala gym i Hammarby sjöstad i Stockholm. Jag kommer att rapportera med jämna mellanrum hur det går med träningen.


På med bra musik i lurarna eller titta på TV när milen avverkas på löpbandet, men jag längtar tills snön och isen försvinner och det går att springa utomhus igen. En fördel är ju ändå att kunna ha snygga Runningskirts på gymmet! Ikväll sprang jag 1 mil i combatkjol, rosa compression socks och rosa "I love running"-linne; jag lovar att minst 5 km bara flyyyger iväg pga kläderna!



2 kommentarer:

  1. Du är verkligen jätte duktig och ursnygg!! Ser framemot att läsa mera om din löpning och din framgång!

    SvaraRadera
  2. Vad säger du? Ska vi ta och springa Tjejmilen också? Förra gången jag sprang knäckte banan mig. I år tänkte jag göra det omvända;-)

    Så, vad sägs;-)

    SvaraRadera