Rosa för hela slanten!

Mermaid Run i San Diego 
I helgen var det MermaidRun här i San Diego. En urgullig tävling för kvinnor.  Dom hade 5K 10K och en halv mara.  Jag hade anmält mig till milen men bestämde på morgonen att ändra till 5km. Mitt It-band är stelt och gör ont så jag ville inte riskera något.  Runningskirts hade ett starkt startfält vilket är jätte kul!! Eftesom februari är Heart month i USA och att det var Valentines helg så bestämde vi att ha på oss rosa argyle. Vilket vart väldigt populärt!
Starten 5K
 Jag hade bestämt att inte gå ut hundra eftersom risken för skador. Men det är ju alltid lättare sagt än gjort. Fick en stark start med 4min per kilometer vilket jag höll upp till runt 3 kilometer sen tog jag det lite lungnare, men kände mig väldigt stark hela vägen. Kom in femma totalt med tiden 21.42 inget PB, men heller inga mera skador.  Nu har jag bestämt att jag skall vila i 3 dagar med stretchning och massage så hoppas jag att jag kan börja öka milen så smått.  Det börjar att dra ihop sig.....
Här kommer vi!!
Alla tävlande fick ett "Run"
 halsband som medalj
  

1 kommentar:

  1. Åh vad fina ni var!
    Hoppas du blir bättre i IT-bandet snart!

    SvaraRadera