TrackNight - tisdagkvällar

I kväll bär det av till San Diego Track Club TrackNight då vi tränar på SDHS (San Diego High School) friidrottsbana. Vi skall springa 6x800m med 400m jog i mellan... TrackNight är min favorit och jag tror helt säkert att den träningen gör en stor skillnad från att gå från motion till kanske inte direkt elit men ett mittimellan.  Jag är just nu ett mittimellan. Kara Goucher, är definitivt inget mittimellan!  Kara har en  cirka 8 veckor gammal bebis och är redan tillbaka på topelit nivå.  På linken nedan kan du se henne träna på en annan underbar vall här i San Diego, Point Loma Nazarene University. Kolla in videon... hon gör 12x800, och tränar hårt inför Boston... jag följer henne på avstånd....

 http://video.competitor.com/2011/02/running/training-log-kara-gouchers-track-workout/
Ser det inte underbart ut??


Nu till något helt annat....vilka Newton skor jag skall ha i kväll? Mina blå/gula terrängskor är inte aktuella för speed work.  Det blir orange Gravity eller mina fina rosa speedy Distance racer...  och vilken Runningksirt till det? Nu får jag kolla i garderoben... Bilder kommer....


Det visade sig vara 6x1000 meter med 200m jog. Sprang 4 min per 1000m, höll ett bra tempo men inte max.  Efteråt vart det 8x100m strides, situps och den kända plankan.

...och så skall man gå lägga sig efter??  Måste varva ner lite,  är totalt hyped när man kommer hem... ett varmt bad låter underbart!




Rosa Newton skor, kompression sockar
och svart Argyle Runningskirt
med rosa hjärtan

Så här glad är man när man har
tränat färdigt!!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar, men jobbig träning. 4.00 fart på tusingarna och du kände inte att du gick på max... Det bådar gott inför framtiden.

    SvaraRadera