Run Love!

I går var det en lång men rolig dag i San Diego! Klockan ringde klockan 5 och snabbt på med kaffebryggaren.  Jag dricker alltid kaffe och äter fullkornsflingor på morgonen innan ett race.  Tror starkt på caffeinets positva inverkan!
Efter SuperRun 10Km Mission Bay

Shalane Flanagan vann överlägset 8km Terräng
Klockan 6.30 kom jag till Mission Bay och fick min nummerlapp och tidband. Startskottet gick av klockan 7.30.  En underbar bana vid San Diego Bay och Sea World över två ganska backiga broar till Crown Point och tillbaka.  Försökte hålla en 7min mile (1mile = 1.6km)  fart runt 4min34sec per km men kom i mål på tiden 44 min14 sek (7.08 per mile, 4.41per km)....  Placerad först i min division, 8 av alla damer  och ett personligt rekord på 1min och 34 sek., jag var nöjd...
Sen vart det iväg till Amerikas Terrängmästerskap. Hur fantastiskt var det inte att se alla dessa superspeedy löpare på elit nivå!!!   Vilken dag!!

3 kommentarer:

  1. Ursnygg kjol och så de bästa skorna till: Newton´s! Nice!
    Och ett stort grattis till nya pb:et!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nytt PB! Hur var banan? Såg att det var långa tider i herrklassen så var den backig?

    SvaraRadera
  3. Tackar! Älskar Newton Shoes!! Jo det var backigt.. kommer du i håg broarna vi sprang över när vi sprang runt Mission Bay? Det var en rund bana så det blev ju 4 brorar :-) Så jag hoppas på en bättre tid nu på lördag som kommer att vara helt platt!

    SvaraRadera