Trots stressfraktur - bring it on!

Jaha, då var det dax igen. Att skriva in skadad i träningsplaneringen. Jag måtte ha Sveriges klenaste kropp (trots att jag rehabtränade ett helt år för att komma till rätta med bäckenskadan). Men nu är det tydligen dax igen.

Denna gång var det ingen överilad träning, ingen snabb stegring i mängd eller att jag ignorerat några signaler. Utan något så simpelt som en stukning av vänsterfoten, som ledde till en förändrad fotisättning och som i sin tur genererade stressfrakturen. Nu kan jag ju inte vara helt säker på att det är en stressfraktur eftersom jag inte träffat min läkare ännu. Men jag har haft stressfraktur i foten förr och det kändes precis så här. Nu när jag även lyckades pricka in sjukdom och sängläge i fyra dagar (och enda ansträningen har varit att hasa mellan soffan, sängen och godisskålen) och ingen förbättring av foten skett, jag då står jag ganska så fast vid min egen diagnos.

Jaha, nu ska man tydligen blir rehabdrottning igen. Men nu när den värsta besvikelsen lagt sig, så säger jag bara - bring it on!

8 kommentarer:

  1. Queen of rehab! I Will help you, all the way!

    SvaraRadera
  2. Hej kusin vitamin! Kul att se du har en blogg!! Måste utforska den!!

    Kram, Agnetha

    SvaraRadera
  3. Kul med ny blogg. Bajs med stressfraktur. Håller tummarna att det snabbt går över och att du kurerat dig från sjukdomen. Ska precis som ovan Agnetha skriver, kolla in er nya blogg nu!

    SvaraRadera
  4. Segt. Men du verkar klok och tar det hela på ett proffsigt sätt. Snart är du på banan igen.

    Och vad kul med Running skirts! Stengillar min löparkjol!

    SvaraRadera
  5. Stackars liten... väldigt förnuftigt att vila... det var ju inte så lätt att göra det i San Diego... Du kommer att vara tillbaka i nolltid!!

    SvaraRadera
  6. Eva - tackar! Du kommer att få vara Coach of Rehab!
    Agnetha - välkommen hit!
    Anna - kul och trist, ja visst. Grattis igen;-)
    Sofie - jag tänker vara på banan snart igen. Löparkjol är det nya svarta;-)
    Suzanne - vila, är du galen...

    SvaraRadera
  7. Oj roligt du börjat blogga igen men givetvis riktigt trist med stressfraktur. Verkar som du har en himla otur.
    Vi får hoppas du kommer tillbaka starkare och det snabbt!

    SvaraRadera
  8. Dunceor - Klart att jag kommer tillbaka starkare och snabbare!

    SvaraRadera