Ett "Bump" på vägen till Boston...


Ett "Bump" på vägen får vi alla räkna med ibland..
Frågan är hur man hanterar det....


Newton Trail shoes och SubZero Runningskirt

Nu har jag inte kunnat springa en meter på två veckor! Så jag bestämde mig för att gå ut och gå istället....  mera som en powerwalk... Oh vad skönt det kändes, att komma ut och röra på sig!  Kände mig som en ko på grönbete. Here I come!!  Snabbt gick det och bra kändes det.. tills jag kom till en rejäl nerförsbacke... aj aj aj inte bra... så kul var det... men sen blev det fart igen... powerwalk är inte så dumt som ett alternativ.
Fick till och med träningsvärk i häcken!  




Det var tre dagar sedan och jag har varit ute och gått tre gånger sedan dess... igår försökte jag springa för första gången, 1.5km blev det... inte så lovande men bättre än inget. Och så har jag tid hos en sports medicine läkare senare idag... hoppas på under!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att läkaren kan hjälpa dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Jag också!! Så länge han inte säger mera vila... kanske ett magiskt piller?? Jag är öppen för allt och är inte alls deperat! Ha ha..

    SvaraRadera
  3. På rätt väg... på rätt väg...

    SvaraRadera