5km tävling om en vecka??

16km Yay!!


Lena i New York och jag är i San Diego.. nästan grannar... om inte annat på rätt sida av Atlanten :-)
I torsdags sprang jag mitt första långlopp även om jag borde springa 3 mil så sprang jag 16km.  Jag känner att man inte har sprungit denna sträcka på över 7 veckor, flåset är inte ok och benen kändes som om dom var ute och sprang 3 mil....

Jag klarade det utan någon smärta!!  Men var stel och på väg till kramp men det är ju ingenting...  efteråt blev det isbad och senare ett Epsom salt bad och stretching.

Imorgon bitti planerar jag satt springa 12-14 miles, runt 2 mil med SDTC. Är på väg till deep tissue massage och ikväll blir det mera foamrullning och stretchning. Sen är det bara tuta och köra!!

På måndag är det tre veckor kvar till Boston....


I dag är det söndag och med facit i hand så gick det ortoligt bra att springa 22.5 km igår. Yippee!!!   Lite ångest får man ju, men jag tänker inte längre stressa. Jag vet att jag kommer att klara att springa 42km om tre veckor. Det viktigast just nu är att inte bli skadad igen och att komma i mål.
Denna vecka så planerar jag att springa 12km terräng i morgon,  track tisdag, ca 2 mil torsdag och min långa runda lördag är 26km. På söndag skall jag tävla i Carlsbad 5000 --- men det är en annan historia....

2 kommentarer:

  1. Kul att höra att det funkar såpass bra nu! Klart att du kommer att fixa Boston och det ska bli kul höra hur det går i Carlsbad 5000 (är det den tävlingen som även lockar en hel drös duktiga triatleter?)

    SvaraRadera
  2. Yepp!! Carlsbad 5000 är den snabbaste eller en av dom snabbaste 5km i världen... och så jag... :-) Jätte roligt race!!

    SvaraRadera