Funkar spinning?


Efter att ha harvat i det mest tragiska av alternativträsk (crosstrainer baklänges) så har jag nu kunnat ta steget till spinning. Att spinning funkar bra för löpning har ju ganska många bloggare visat, med supersnabba Therese i spetsen och Katarina visar att cykel och löpning är en bra kombo

(Spinningbenen som inte riktigt får till det)




Själv får jag inte riktigt till det. Att det ska bli så där svinjobbigt. Svettig blir jag, men det beror ju delvis på att jag är inomhus. Kan inte tycka upp pulsen till de där snygga sifforna som jag med relativ lätthet når när jag springer. Begränsas främst av lokal mjölksyra i framlåren. Irriterande när det enda man vill är att få upp pulsen så att den dånar i öronen. Så, ni spinningkunning, vad gör jag för fel?

3 kommentarer:

  1. Är långt ifrån nån cykelexpert, men vad jag hört blir det lättare att komma upp högt i puls med tiden (tänk lokal muskelanpassning eller nåt), så det är nog bara att ligga i.

    SvaraRadera
  2. Min fru har EXAKT samma problem!

    SvaraRadera
  3. Magnus - tack för pepp. Jag ligger i!
    10 sekunder - skönt att det finns fler, för jag kände mig faktiskt lite ensam i denna "diagnos"!

    SvaraRadera