En mil comeback!!


Yay!! Jag är på rätt väg!
Hotel Coronado i bakgrunden


Varje lördag klockan 07.00  träffas SDTC - San Diego Track Club. Vi träffas vi på olika platser runt om i San Diego, jätte kul att få prova på nya rundor.  Distansen varieras och är anpassad till vårat träningsprogram. Vi har också olika fartgrupper,  otroligt kul och motiverande. Vi tränar för Boston Marathon och/eller San Diego Rock N Roll Full and Half Marathon som är i San Diego 6 juni.  Pga av min skada så har jag inte kunna springa med SDTC på 4 veckor.  Det känns urkul att vara tillbaka, även om det är på halvfart.  Enligt träningsprogrammet  skulle jag springa 18 miles (29km) idag men istället var jag jätte lycklig att jag klarade 6.2 miles (10km).

Vilken känsla att springa med vänner igen och var uppe tidigt på morgonen. Så vackert, så underbart!!!  Det här är en av anledningarna till varför jag springer!!

På måndag är det 5 veckor kvar tills Boston.  Det här är min uppläggning för att ens kunna klara av att springa 42km vi det här laget....
Här skall det springas....

Maria och jag springer många mil tillsammans..

Jag tränar cirka varannan dag, och ökar med ca 1-2 km per pass plus att jag har track night med fartlek och intervall träningar på tisdagkvällar. Min längsta runda kommer med största sannolikhet bli runt 15-16 miles (25km) och Boston blir min långa runda, ingen taper (vila eller nertappning av distans) utan jag springer i stort sätt hela vägen till den 18 april...  med vila 2-3 dagar innan tävlingsdagen. 


3 kommentarer: