I'D RATHER BE RUNNING

Som min bil säger.... 


Jag springer hellre än..., jag springer hellre än... Löpning för mig är som många andra en livstil.  Något som är nödvändigt för att må bra.  När man har kommit över tröskeln och att det inte längre är ett måste utan en vana och ett välbefinnande, då har man lyckats!!

Många som inte har kommit över tröskeln och upplvet "Runners High" kan aldrig riktigt förstå känslan och lyckan att kunna gå ut och springa några mil utan större ansträngning.  När det inte är så jobbigt längre, benen rör sig i samförstånd med andningen, armarna är avslappnade och tankarna är klara. Att vara i total samförstånd med kropp, själ och tanke är total lycka! ... det är anledningen till att jag springer hellre än....

Lycka för mig är att springa tidigt på morgonen...

2 kommentarer:

  1. Löpning är beroendeframkallande helt klart!

    SvaraRadera
  2. Visst ar det beroendeframkallande! Och jag haller med dig att lopning pa morgonen ar lite extra magisk - en rosaskimrande himmel, sval temperatur, dagg i graset och folktomt... Kanns som man har hela varlden for sig sjalv en stund!

    SvaraRadera