Skirts och Jag ROCKED Boston!!


 Jag önskar att jag hade skrivit under min tid i Boston för jag har ingen aning vart skall börja och att inte mitt bloggande blir till en novel....

Jag kom ftill Boston sent torsdagkväll, checkade in och sen march i säng.... PLING!! 6:45 vaknar jag klarvaken, helt otroligt! Vi är nu 3 timmar framot vilket menas 3:45 i San Diego, men jag vaknar endå "samma" tid som hemma!  Nu när man har chansen att sova utan barn... vilket inte händer all för ofta. Men men effektiv som man är så upp och hoppa starkt nybryggt kaffe så var det bara att tuta och köra. Våra varor till mässan levererades till rummet där vi organizerade och senare åkte vi till mässan för att sätta up montern.  Klockan 14.00 öppnades expot och nummerlappsutdelningen. Folk stod vid dörren en timma innan och när dörrarna öppnades så tog det inte många minuter innan den gigantiska lokalen var fylld.  Så mycket folk!!  Runningskirtsmontern fylldes snabbt med glada positiva runningskirtsentusiaster!  Oh, så kul det var!

Christy tar kort när vi springer i ett lugnt tempo
två dagar in loppet.
Lördag morgon vart vi uppe med tuppen igen. Klockan 7.30 träffades vi i PUMA affären i Boston med Runner's World och våran kära vän Bart Yasso (med boken My life on the run och rosa skirt i tidigare blogg) för en shake out run genom Boston... ca 4km blev det i superlugnt tempo. Underbar vårdag i Boston.

Expot varade i tre dagar och tiden bara flög iväg!  Var lite orolig att stå på benen så många dagar och så länge, men det gick bra. Söndagen, sista dagen på expot tog vi olika skift. Jag jobbade 4 timmar på morgonen sedan var det isbad på hotellet och ut och turista lite.  Tog den kända Duck Tour bussen genom staden och i vattnet. Jätte intressant och vilken historia!  LOVE BOSTON!
Let's get this party started!

Varje kväll åt vi underbar mat på urmysiga resturanger, kolydrater för hela slanten!

Efter sista dagen på mässan plockade vi ner montern. Tillbaka på hotellet beställde vi mat till rummet och tog det lugnt.  Drack Ultima replenisher för att ladda inför morgonen.  Isbad på eftermiddagen och varmt varmt EPSOM salt bad på kvällen. Kläderna var redan framtagna och sen var det sängen... god natts sömn innan stora dagen.... Alarmet var satt
På mässan

på 5:30....




Hopkinton to Boston 42km 




fortsättning följer..... Boston Marathon.... April 18th 2011

Sparkle Heart skirt,  armvärmare, sockar... allt klart
för stora dagen.... Energy Gel GU och salttabletter
i piffiga fickor på sidan av skirt.

2 kommentarer:

  1. Skriv mera snart!!! PS och jag undrar lite var de snygga kjolarna går att få tag på

    SvaraRadera
  2. Tack Ellinor! Absolut forsättning följer... Vi jobbar förfullt med att packa alla fina kläder. Runningskirts kommer anlända i Sverige inom 2-3veckor !

    SvaraRadera