Nu är det bara att vänta.....

Smoothie efter rundan med alla tricyklister i Solana Beach
 I lördags gick jag upp klockan 5 på morgonen, satte på kaffe och åt frukost. Sen bar det av till tågstationen i Solana Beach. Där träffades ett hundratal vänner från SDTC - San Diego Track Club klockan 6.30. Tåget gick punktligt upp till Oceanside.  Därifrån sprang vi 26km tillbaka till Solana Beach.

Jag bestämde tidigt att gå ut lugnt.  Jag ville ha distansen och inte så mycket farten i benen. Det var mera mentalt utmanande för mig, jag behöver verkligen något som kan få mig på mera positva tankar. Att ha varit skadad och inte kunnat springa så mycket som jag har velat har verkligen satt sina spår.
Efter Carlsbad 5000!

Samma morgon hade IronMan Oceanside 70.3 triathlon tävlingar så delar av vägen var avstängd, vilket var en fördel för oss att kunna springa på vägar utan trafik.  Efter Oceanside sprang vi på vägen längs kusten vilket är helt underbart. Men det är många bilar, cyklister och andra löpare ute så tidigt på morgonen så man måste verkligen vara på sin vakt och springa i led längs vägrenen.


Jag kände mig stark och sprang ett medel på 5m15sek per kilometer ( nu är det bara att springa det och 16km till...).

När jag kom hem tog jag ett isbad och på kvällen blev det EPSOM saltbad och sängen runt 22:00.  Klockan var satt på 5:30 för  Carlsbad 5000- The Worlds Fastest 5K!


Tanken var att inte springa fort dagen efter min runda igår... Kände mig helt okay på morgonen men jag tänkte inte gå ut för hårt. Ville inte få någon smärta eller skada mig igen... men...Carlsbad 5000 är en av mina favorit tävlingar!  Jag gjorde en "lagom" grej. Inte för hårt och inte för långsamt - 4m28s per kilometer och sluttid på 21:44.  Kände mig toppen efter.. kanske inte som man borde känna sig efter ett 5k race... men i det här fallet så kändes det som en höjdare! Längtar till att kunna fokusera mera på kortare distanser och få lite mera spring i benen... efter Boston....

Vilken helg!!

Min helg i ett nötskal!!
Med två veckor kvar... vila, underhålla, kost och mera positivt tänkande!

Nu kör vi!!

1 kommentar:

  1. Låter som du hade en två riktigt trevliga löpardagar!

    SvaraRadera