Ebb och Flod

La Jolla Shores Beach

Vi sprang längs vattnet runt till andra sidan udden 
I går sprang jag min sista långa runda innan jag flyger ut till Boston på torsdag. Den här är en av mina favoriter,  Low tide run - ebbrundan.  Vi träffades klockan 6.30 vid La Jolla Shores i La Jolla. En underbar strand här i San Diego.  Eftersom det är ebb vid den här tiden på morgonen så hade vi möjlighet att springa på stranden.

Sanden är hårt packad vilket ger ett underbart underlag, speciellt inför en maraton som skall springas på asfalt.  Efter cirka 10km på stranden är vi framme vid Torrey Pines State Beach Park och därifrån är det en ca 2km jättelång backe.  Suverän backträning!!  På toppen av backen springer vi förbi Torrey Pines Golf course.  En mycket känd golfbana med ett helt otroligt läge. Efter några kilometer kommer en lång nerförsbacke, vilket krävs teknik. Många oroar sig för uppförsbackar men nerför kan ge anledning till skador om man inte springer rätt.
Efter 18 km så var jag tillbaka i La Jolla Shores.
Ingen direkt känning av mitt IT band, bra fart (runt 5 min per kilometer) kände mig urlycklig! Att springa 42km krävs mycket, naturligtvis träning men också den mentala delen.  Jag har inte varit den positiva Suzanne på senaste tiden pga av skador och underträning. Efter träningspasset igår så kände jag verkligen att jag kommer att klara detta och att jag kan springa Boston Maraton nästa måndag!

Nu är frågan vad jag skall ha på mig.

Min vän Maria 

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar runda!
    Jag håller tummarna att allt kommer att gå bra i Boston!

    SvaraRadera