Måste man kompromissa?

Det är inte att jag är långsam.. men vart är alla?
Detta är en tävling... har en liten grupp framför och alla andra hundratals bakom mig...
Jag har hamnat någonstans mittemellan...

Fina är vi! 
När man tränar för att springa en maraton på 3tim 30min, springer man automatiskt långsamare på kortare distanser då?  Det tror inte jag. Om man tittar på andra som springer under 22min på 5an Dom springer kanske mellan 3:18- 3:40 på maran och runt 1.35 på halvan. Så varför kan inte jag längre springa snabbare 5km ?

Sedan jag har börjat maratonträna så har jag blivit snabbare på full och halvmaran, men samtidgt har jag blivit  långsammare eller rättare sagt stagnerat på 5km.

Hur frustrande är inte detta?

Nu måste jag köra mera intervaller, 800, 400 m och fartlek plus att jag måste springa mina längre lopp för att öka uthålligheten inför kommande 42km om 6 veckor....

Eller så kanske jag inte skall springa 22km dagen innan en 5km tävling?

Kan någon påminna mig... varför gör jag detta igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar