Mot Nya Mål.....

Nu är det exakt 4 veckor sedan Boston och jag känner mig utvilda för första gången.  Det är nog sant som dom säger att det tar en månad att återhämta sig från en Maraton.  Första veckan sprang jag inget alls, sen började jag så smått vecka två, vecka tre sprang jag 16km som längst,  7x800 med 400 tempo träning och 10x 100m strides....och 8-10km under veckan. Förra veckan var det 14km, 8x800m intervaller och 9km i veckan, min kropp var trött likaså mitt sinne. I lördags sprang jag 11km i ett ganska bra tempo men kände mig inte alls motiverad .... Efter lördagens löptur så bar det av med tjejkompisar till Palm Springs en natt, sol, ligga vid polen och dricka Margaritas och prata tjejsnack. Precis vad jag behövde!  I dag sprang jag 9km med backträning och kände mig stark första gången på länge....

I morgon blir det intervallträning på bana med tempoträning. Jag springer Rock N'Roll half Marathon 5 juni. Är mentalt redo att slå mitt PB med 3 minuter till under 1.35. Få se om min kropp håller med....


Grupp kort innan rundan i Lördags
Rock N Running San Diego
Och vem är snyggast? Shorts eller RunningSkirts?
Jag bara undrar.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar